У медијима се често говори о ботовима, и њиховом узицају на јавно мњење. Прегледали смо за вас Твитер налог председника Владе, Александра Вучића (@avucic), и уверили смо се у истинитост тврдњи, да већину пратилаца на Твитеру чине на овај, или на онај начин лажни профили. Твитер је социјална мрежа која почива на принципу брзе интеракције, најчешће у реалном времену (или врло блиско томе) између учесника неке дискусије која се развија, или коментатора неке актуелне теме.
Већина Вучићевих пратилаца никада се није огласила на Твитеру (није ,,пустила твит”), што смо скрин-шотовима које видите и доказали.
Највећу групу лажних профила чине профили отворени у Србији, вероватно на неком од места где се служе ,,легендарни” сендвичи. Црвеном бојом је заокружено да ови профили никада нису били активни на Твитеру, тј. не само што никада нису дали сопствену објаву, него нису ни ретвитовали туђу, чак ни Вучићеву. Они постоје само како би повећали бројност пратилаца.
На(п)предну, мању, групу Твитер налога чине профили који су такође неактивни, али су се њихови творци потрудили да формално запрате налоге председника Владе и других функционера СНС, као и налоге режимских медија.
И на крају долазимо до плаћених ботова, који нису са ових простора. Пронашли смо и њих:
Из којих земаља потичу иностране агенције чије услуге користи СНС не знамо, у медијима је спекулисано да се ради о Турској. Цене оваквих услуга нам нису позанте.
Лажних профила који прате наког Александра Вучића има далеко више, тј. они чине већину, али због формата овог текста, ми смо направили илустрацију по принципу репрезентативног узорка.
Не верујте у лажи које долазе из режимских медија, јер ту искривљену слику вам прави група од неколико десетина људи, која док једе сендвиче са оваквих и сличних налога покушава да ,,креира јавно мњење”!
Ускоро ћемо за вас анализирати ботовске активности на другим интернет локацијама!